среда, 13. јануар 2016.

FILIPIKE

Najnovija "Kviskoteka".
PDF STRANICE

18 коментара:

Dejan Minić је рекао...

'Ajde ja da krenem sa rešavanjem, drugi neka nastave:)

GLADI OLEG ELI PSA
KAĆIPERKA

Slavko Bovan је рекао...

Dobra ova pekarova kći!

Andon Koloski је рекао...

Sledi namirnica- PASTERIZIRANO MLIJEKO

Nedjeljko Nedić је рекао...

BAL ZA MI NA
ZA ZI/MA RA TI
MI RA NI CA
NA TI CA TI

Slavko Bovan је рекао...

Ostala još samo prva zagonetka.

Бранислав Никић је рекао...

Da nije STARI JUNAK ?

Slavko Bovan је рекао...

Nije.

Belirac је рекао...

Zanimljivo mi je ovo isticanje "slogovni kvadrat s pitijskim slogom". Istaknuta su dva glagola: ZAZIRATI i ZAMARATI, a moglo je još desetak: začarati, zaderati, zadirati, zagurati, zakerati, zaorati, zaparati, zastirati, zasvirati, zašarati, zatvarati, zavarati...

Belirac је рекао...

Dosad je objavljeno najmanje trideset slogovnih kvadrata s glagolom NATICATI ili imenicom NATICANJE na četvrtom mjestu. U više njih bi se mogla istaknuti ista osobina, npr. u kvadratu Mire Pinter iz 1972. godine:

MEL PO ME NA
PO SKI DA TI
ME DA LJI CA
NA TI CA TI

umjesto glagola "poskidati", mogli bi ići i neki drugi glagoli: pogledati, popadati, poredati...

Анониман је рекао...

Naravno da je moglo još 100 njih na drugom mjestu, Belirče, to je valjda očito. Samo što sam ja krenuo od slogova ZI i MA da budem koliko-toliko aktualan (tekuće godišnje doba), kao i da ne ponovim slučajno nešto (ovim postupkom ništa, ne računamo li tu zadnju imenicu, nisam ponovio, nije li tako?). Pozdrav,

Filip

Belirac је рекао...

Ma, Filipe, nemoj moje komentare shvatati kao neku strašnu kritiku, nego kao dobronamjerno "tupljenje". Dobro je da se neko sjetio i "pitijskog sloga".

Prema mojoj evidenciji stvarno si ponovio samo posljednju riječ. Zanimljivo je da je Zvonimir Kurpes još 1939. godine u zagrebačkoj "Sfingi" (7. I.), dakle prije 75 godina, objavio u suštini sličan kvadrat:

PO ZA DI NA
ZA VE ZA TI
DI ZA LI CA
NA TI CA TI

Danas bi se to moglo preoblikovati u sastav s riječju koja nije bila na zadnjem mjestu:

PO ZA DI NA
ZA (ZI/MA) RA TI
DI RA LI ŠTA
NA TI ŠTA TI

Natištati - "povrediti usled pritiska, trenja; nažuljati" (RSANU)

IlijaO је рекао...

Sinergija LUKA-ILIJA dovodi do rješenja prve( i najtvrđe zagonetke): SANKTUARIJ iliti svetište!
Osobno pohvala autoru!

Tonci M је рекао...

KOB-NA-ŽE-NA
NA-DI-RA-TI
ŽE-RA-VI-CA
NA-TI-CA-TI

Evo i mene :)

Belirac је рекао...

Posljednje dvije riječi već su bile. Ja sam u 128. broju varaždinskog tvorničkog lista "Koka" (I. 1991), dakle prije 25 godina, objavio sličan kvadrat:

DRU GA: ŽE NA
GA ZI RA TI
ŽE RA VI CA
NA TI CA NjE

Dok sam ja uređivao takve sastave za "Kviz", nisam objavljivao radove koji su se samo u četiri polja razlikovali od već objavljenih. Izuzetak su mogli biti samo oni sastavi koji su imali neusporedivo bolje te dvije različite riječi.

Slavko Bovan је рекао...

Sve je lijepo i krasno, ali ostajem kod tvrdnje da je dobra ova pekarova kći :)

Belirac је рекао...

Ja zaključujem da najbolja od svih žena više ne čita ovaj blog!

IlijaO је рекао...

Zaključujem: Kriza srednjih godina! A u strahu su veelike oči!

Nedjeljko Nedić је рекао...

Nisam se sjetio pojma SANKTUARIJ, ali jesam nepostojećega KARTUSIJAN!
Fraza PITIJSKI SLOG podsjeća na skandi novitet pok. Ive Mikića nazvan PITIJA ili dvosmislice na tronošcu kod kojega se u neka polja upisuju po dva slova pa se vodoravno i okomito dobivaju po dvije nove riječi i naposljetku se od tih slova dobivaju konačne odgonetke prim. prezimena osoba na dvama slikama!