субота, 2. април 2016.

REŠAD SITNU KNJIGU PIŠE

Piše: Rešad Besničanin
Naslovnu stranicu zadnjeg broja "Enigme" (od prvog aprila) krasi mlada beogradska glumica koju znamo iz aktuelne TV serije "Komšije". Njeno ime i prezime imaju po tri slova i tako se lako pamte da se očekuje da jednog dana pomuti" slavu" Evi Ras po pojavljivanju u ukrštenicama!
Zašto ovo pišem i čemu ovaj uvod? Naime, upravo me njeno ime i prezime inspirisalo da izmislim novu stihovnu zagonetku i da joj dam ime PALATALKA. Poenta je u tome da se u zagonetki nađu dva pojma u kojima se vrši palatalizacija. Evo i primera u kojem je junakinja spomenuta glumica:

SIMPATIJE PREKO INTERNETA
           (PALATALKA)

Ljudi moji, gle čuda
simpatije su baš svuda
tako se jednom VIJETNAMCU
nekom čudnom samcu
svidela SRPSKA GLUMICA
i tu nema nedoumica.

Slavko, možda ovo i nije novitet (to bi Marjan mogao da zna), samo ti ostaje da nađaš nekoga da ti pošalje skeniranu naslovnu stranicu nove "Enigme". Ne sumnjam da će biti dosta komentara. Ostaje mi na kraju da još kažem rešenje: ANAMIT - ANJA MIT.
Pozdrav!

8 коментара:

Dejan Minić је рекао...

Bravo, Rešade! Ja nisam video do sada ovu zagonetku.

Anju sam nedavno ˝obradio˝ u rebusu (Rebusanje 2075), a i prijavljena je za rubriku Reč po riječ.

Mirka је рекао...

Zar ovo nije jotovanje?

Радоја Рацановић је рекао...

У праву си, Мирка, ово је јотовање. Иначе, загонетка ми је позната одраније (око 30 година) и зове се ЈОТОВАЉКА.

Miroslav Cvetković је рекао...

Neko je napisao da sam je JA izmislio :)

Радоја Рацановић је рекао...

Мирославе, ти најбоље знаш да ли си ти измислио ту загонетку. У то вријеме било је све лакше пратити, а некако је и однос према свему био другачији и систематичнији, па се није могло десити да је нешто раније (бар у периоду послије 2. свјетског рата) било објављено а да није евидентирано. Било би занимљиво да нам представиш тај свој први рад, ако си га сачувао, вјерујем да јеси. Такође ме занима ко је смислио назив јотоваљка (ријеч није забиљежена у стандардним рјечницима), ти или неко други?

Miroslav Cvetković је рекао...

U "Zagonetaču" 296 (srpanj - kolovoz 1983.) je objavljen MOJ člančić o novoj zagonetki. Tu je i jedan primer u stihu. Koliko se sećam, naziv sam ja predložio, a redaktor teksta (Boris Antonić) je predložio i JOTACIJU.

Радоја Рацановић је рекао...

У то вријеме редовно сам пратио сва Чворова издања, па тако и Загонетач. Биће да сам читао тај чланчић и да ми је отуда била позната та загонетка.

Радоја Рацановић је рекао...

Посве је јасно да се у примјеру загонетке коју је Решад навео не врши палатализација већ јотовање. Упркос томе Решаду припада заслуга за смишљање нове врсте ситне загонетке (подврсте мијењаљке) и „кумовање“ називу исте - ПАЛАТАЛКА. Колико познајем језичка правила, таква загонетка је сасвим могуће и, опет колико је мени познато, до сада није објављивана. Зато идемо је осмислити и наћи примјере за њу! У посту који ће ускоро бити постављен покушаћу објаснити шта је то, боље рећи, шта би требала бити палаталка. Дотад размишљајте на ту тему!