субота, 29. јул 2017.

NOSTALGIJA (680)


(Prilog: Jovan Nedić)

10 коментара:

Belirac је рекао...

"Mini Čvor" broj 318 objavljen je 30. IX. 1981. godine. Odgonetka se odnosi na "Nagradnu osmosmjerku" Stjepana Bakšaja, u koju su uvrštena 22 imena graničnih "prijelaza prema našim susjednim zemljama".

Belirac је рекао...

Zbog odgonetke i pošiljatelja ja sam sačuvao ovu šahovsku razglednicu.

Belirac је рекао...

Ljubitelji šaha mogli bi se upustiti u pogađanje koji su šahisti prikazani na karikaturama.

Slavko Bovan је рекао...

Jovane, možda bi mogao napisati otkud ova razglednica u tvojoj arhivi, te ima li još takvog materijala?

Belirac је рекао...

Pa ja sam tada bio urednik "Mini Čvora"...

U dvadesetak registratora imam sačuvanu prepisku i građu vezanu za enigmatiku. Ko zna šta sve tu ima!

N. Petkovski је рекао...

Neke šahiste sam prepoznao: treći je Mihail Talj, četvrti je Svetozar Gligorić, šesti je Tigran Petrosjan, osmi je Bobi Fišer

N. Petkovski је рекао...

Pa onda: 1. Vasilij Smislov, 2. Paul Keres

N. Petkovski је рекао...

Broj 7 je Fridrik Olafson. Ne mogu prepoznati samo broj 5.

Prati li neko ovo, pa da se uključi? Jovane?

Belirac је рекао...

Na karikaturama su vjerovatno učesnici Turnira kandidata 1959. godine. Vidjeti ovdje.
Ako je tako, onda je neprepoznati šahist Pal Benko (Hungarian: Benkő Pál; born July 14, 1928).

Belirac је рекао...

Pitao sam Vladimira Šarića čiji je rukopis na kuponu i razglednici. Evo odgovora:

"To je rukopis Gordaninog oca (Gordane Jovanović Šarić, op. J.N.) Jovana P. Jovanovića, deda Jove koji je strasno rešavao sva 'Čvorova' a i druga enigmatska izdanja. Adresu 'Mini Čvora' sam napisao ja a deda Jova je napisao svoju adresu. Voleo je da učestvuje u nagradnim konkursima a umro je 1998. godine u 80. godini."